onsdag, januar 19, 2011

Telia Mareridtet - del 2

Første del kan du læse herunder. Jeg håber at mareridtet er ovre nu, men vi fik da lige lidt af et chock her midt i januar hvor vi fik en faktura med et girokort der lød på 631,39 kr og 6 siders bilag derudover. På en abonnement-aftale som vi helt kategorisk havde sagt til Telia at vi ikke ville have.

En mail sendt fra den ene af Teliagutterne var i realiteten ikke fra Telia, men fra mailadressen *@3gdata.dk og der ligger et telemarketingsfirma på adressen 3gdata.dk kaldet MyData, som altså er et firma der er hyret til at sælge Telias produkter. Jeg har stor respekt for vores broderland Sverige og har ligefrem tidligere leget med tanken om at flytte dertil, 3gdata.dk syntes til gengæld at være en dansk firma, og jeg ærgrer mig over at det danske firma synes at have så lidt integritet, mens Telia er sikret en vis deniability, og som sådan fortsat synes sympatisk. - Specielt fordi en opringning til Telia efter vi havde fået fakturaen, tilsyneladende var nok til at få sagen helt droppet. Hvis det senere viser sig at være et efterspil kan jeg jo bare lave en del 3! (o:

I bagklogskabens klare lys burde jeg naturligvis have indset at det ikke kunne lade sig gøre at få 7 Megabit  fastnet, men vi havde i en periode op til denne oplevelse kontaktet flere telefonselskaber fordi vi gerne ville væk fra TDC, hvor vi havde en ret dyr aftale.

Vi havde desværre oplevet ikke engang at få svar fra flere af selskaberne - inkl. Telia, og dem vi fik svar fra kunne ikke hjælpe os. Vi bor simpelt hen så langt ude på landet at telefonselskaberne ikke har produkter med så lav en båndbredde. - Jeg har så ligefrem sagt til nogle af selskaberne at vi gerne vil betale for 2 Megabit, selvom vi højst får 512 Kilobit fordi vi alligevel ville slippe billigere.

- Vi er stadig kunde hos TDC, men efter at have været så tæt på at skifte til Telia, ringede jeg til TDC for at høre om de på nogen måde kunne give os et tilbud som var konkurrencedygtig med det vi kunne få hos andre teleselskaber, og jo mindsanten: Vi fik vores månedlige TDC regning skåret ned med 115 kr.. Og hvis vi så bare slipper for flere regninger fra Teila, så endte historien altså godt, omend vores forbindelse stadig er så langsom at vi ikke med en tålelig kvalitet kan se TV fra dr.dk - som vi ellers betaler for via Multimedieskatten..

Telia har iøvrigt fundet første del af denne historie, og en medarbejder har beklaget mareridtet, men umiddelbart er jeg ikke indstillet på at bruge mere tid på denne historie: Spørgsmålet er vel i sidste ende hvad der flytter mest: En intern audit hos Telia, eller en blogpost.

Ingen kommentarer: