onsdag, december 26, 2007

Sociale programmer

Du kender sikkert LinkdIn, Myspace eller Facebook!? - Men der findes en ren underskov af lignende services på nettet:

Var der for eksempel noget med et system, hvor du kan katalogisere alle dine bøger, og f.eks. lave en emnesky, som der gerne skulle være et eksempel på herunder. - Når jeg udtrykker det med et vist forbehold, er det fordi man skal kopiere en håndfuld html kode ind i bloggen, for at få skyen til at vise sig - og så er spørgsmålet jo, om bloggen her tillader at man indkopierer den slags i teksten....



Der er rod med de danske bogstaver, men ellers synes jeg egentligt at sådan en "sky" er en interessant ting.

Men eet er emneskyer, noget andet er den sociale side af librarything, som du iøvrigt finder på http://www.librarything.com/: Når du indtaster en ny bog, får du at vide hvormange brugere af systemet der har den samme bog, og hvis nu der viser sig kun at være en håndterlig mængde af andre brugere - er det ret interessant at læse deres profil. - Det kan jo være at de har andre interessante bøger, eller måske kan man ligefrem kontakte dem, for måske at finde en "lidelsesfælde".

Nu er det jo snart nytår, og jeg har endnu ikke rigtigt fået gjort noget ved min LinkedIn profil, og jeg ville også gerne prøve Facebook, så eet af mine nytårsfortsæt er at arbejde på min internetpresence..

Så måske ses vi på nettet i det nye år!!
View John Rask's profile on LinkedIn

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Linkskyen virkede, men udover problemet med nogle af de danske bogstaver har html koden ændret på fonten i den efterfølgende tekst. Men jeg har også bemærket at linkskyen er dynamisk, hvilket vil sige at den bliver opdateret hvergang jeg indtaster flere bøger i systemet.